[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez czernobyl Zobacz wpis
    czy te z polecane z allegro to stąd? http://allegro.pl/komplet-kol-lozysk...154821042.html

    ponawiam pytanie o speca od takiej roboty w Poznaniu - jak wiadomo, opinie na internecie vs rzeczywistość to
    To jest 0,74 za 600pln ...ja kupowalem w niemczech za ~ 300eur (1300pln) ale 0,67..podobne kwoty krzyczeli w ASO+dlugie czekanie...jak komus sie uda znalesc 0,67 tez za 600 pln od Pana Masiero to chwala mu (ja nie znalazlem i moze sie od tego czasu cos pojawilo)

    A od siebie dodam ze 190 km/h to chyba max co sie da wycisnac na 0,67....nie ma juz mocy zeby pokonac opory powietrza.

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    Ja kupowałem właśnie od tego gościa.

    Zostaw komentarz:


  • czernobyl
    odpowiedział(a)
    czy te z polecane z allegro to stąd? http://allegro.pl/komplet-kol-lozysk...154821042.html

    ponawiam pytanie o speca od takiej roboty w Poznaniu - jak wiadomo, opinie na internecie vs rzeczywistość to

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Nabyć można w ASO albo na aledrogo, z montażem grzej musisz pytać okolicznych magików, albo sam też możesz to zrobić.

    Zostaw komentarz:


  • adi007
    odpowiedział(a)
    Witam

    Mam pytanie odnośnie wymiany zębatek na przełożenie 0,67
    Otóż posiadam Audi A3 1.6 BGU i przełożenie skrzyni jest tragiczne, przy 130km/h mam 3900rpm.
    Chciałbym wydłużyć 5 bieg i spodobała mi się wersja jaką opisuję pafigo79 z zębatkami 0,67,
    i teraz pytanie
    Gdzie można nabyć takie cudo?
    Czy macie jakiś polecony warsztat na dolnymśląsku, który zajął by się ewentualną wymianą?
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Jestem bardzo zadowolny...na autostradzie rewelacja ...(nie ma ochoty juz auta sprzedawac) --roznica taka ze jak jade przez wioske do pracy to przy 70 redukuje do 4 (wczesniej to 5 dawala rade)...potem jade120-140 przez pola cichutko i leciutko...na autostradzie to 150-160 to szybciej na miejsce docieram...+ nowy olej i przy mrozach biegi lekko chodza. Jak wroce do miasta i spadnie mi zapotrzebowanie na autostadowa jazde to pewnie przeskocze na 0.74. Jeden minus ze musze miec Yanosika i Blitzera caly czas wlaczonego

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    i jak tam się sprawuje? dalej zadowolony z 0,67?

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Dzisiaj zrobiłem 600 km na autostradzie z 0.67 na tempomacie i żadnych problemów nie stwierdziłem.

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez indorek1 Zobacz wpis
    Szukam zębatek żeby zmienić przełożenie na 0.67 ale nie mogę nic znaleźć, dostępne tylko 0.74?
    Przełożenie 0,67 ma oznaczenie: 02T31158Q i 02T311361C
    Pamiętaj, że montowanie takiego przełożenia ma sens jak głownie jeździsz prędkościami autostradowymi.

    Zostaw komentarz:


  • indorek1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    ie ma, a niby dlaczego miałby mieć?
    Znalazłem wątek na forum w USA gdzie jest napisane że może nie działać.

    Note: If you have a mk4 pumpe duse (2004-2006), the
    transmission
    is slightly different and the cruise control may not work if you change the 5th gear. Mechanically the new gear will work great but the cruise control gets discombobulated and may sometimes cut out or stop working entirely. It might work fine but most people report that it doesn't. This is only a problem on mk4 with the pumpe duse engine.

    Szukam zębatek żeby zmienić przełożenie na 0.67 ale nie mogę nic znaleźć, dostępne tylko 0.74?

    Może macie jakieś namiary na sklep?

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    nie ma, a niby dlaczego miałby mieć?

    Zostaw komentarz:


  • indorek1
    odpowiedział(a)
    Witam kolegów,

    Czy mod na 0.67 ma wpływ na pracę tempomatu?

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Czesi rozpisali wymianę przekładni głównej tutaj masz trochę danych.

    Zostaw komentarz:


  • b8tz
    odpowiedział(a)
    Mam plan żeby zapakować przełożenie główne 67/16-> 4,1875 w miejsce oryginalnego 68/15->4,53.

    Zostaw komentarz:


  • b8tz
    odpowiedział(a)
    Przymierzam się do modu ze skrzynią w mojej BSE. Czy ktoś z Was próbował zmieniać coś poza 5 biegiem? Czy np. da się zastosować zastosować całą choinkę z wałkami z innej skrzyni w obudowie 02T + mechanizm różnicowy - tak żeby wydłużyć skrzynię na przełożeniu głównym i zmienić rozbieżność pomiędzy 4 biegiem a 5? Kombinuję coś takiego żeby było pomiędzy 0,67 a 0,74 - ale przy okazji żeby 3 i 4 bieg też podciągnąć do góry

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
    łożysko, które jest w komplecie jakiej jest firmy?
    nie wiem, prawdopodobnie też od Antonio..

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    łożysko, które jest w komplecie jakiej jest firmy?

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    zgadza się, czyli być może to kwestia zużytego lub niepasującego łożyska igiełkowego

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    Przebieg nie ma znaczenia! Po prostu poszczególne koła różnią się nieco wymiarem i fabrycznie VW przewidział do tego regulacje... łożysko miałem z zestawem podobnie jak georgg
    OK, tylko pierścieniami wyregulujesz luz przód-tył jak się patrzy na zębatki. U mnie był luz prawo lewo, bo zębatka miała za dużą średnicę.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Przebieg nie ma znaczenia! Po prostu poszczególne koła różnią się nieco wymiarem i fabrycznie VW przewidział do tego regulacje... łożysko miałem z zestawem podobnie jak georgg

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

    Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
    1. Te łożysko igiełkowe jakiej firmy było?
    2. Jaki miałeś przebieg auta skoro kasowałeś luz odpowiednim pierścieniem?

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

    Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
    Tak samo. Łożysko było w zestawie.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
    Ja też kupiłem ten zestaw, ale bez łożyska igiełkowego. Wy zamontowaliście te zębatki na łożysko oryginalne, czy te z zestawu zębatek?

    Jeśli chodzi o fabryczne przełożenie to niby różnica jest nieduża w obrotach, ale komfort jazdy jest zdecydowanie gorszy do jazdy na 0,74.
    Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Ja też kupiłem ten zestaw, ale bez łożyska igiełkowego. Wy zamontowaliście te zębatki na łożysko oryginalne, czy te z zestawu zębatek?

    Jeśli chodzi o fabryczne przełożenie to niby różnica jest nieduża w obrotach, ale komfort jazdy jest zdecydowanie gorszy do jazdy na 0,74.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
    Nie było odpowiedzi na moje pytania, ale już udało mi się rozwiązać problem drgań (być może komuś się to przyda). Odpowiadając na moje pytania:
    1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
    2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.

    Aktualnie wróciłem do fabrycznych zębatek i drgań już nie ma. Niestety brakuje mi już 5 biegu w przełożeniu 0,74. To co dała fabryka to jakaś porażka, zwłaszcza na trasie.

    Napiszcie proszę, z jakich firm montowaliście zębatki i jaki był ich koszt. Może ktoś ma na zbyciu oryginalne VW, bo wychodzi na to, że chyba będzie trzeba kupić oryginalne.
    Jednak już byś chętnie nie wracał do fabrycznego przełożenia?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...